Yeondoo Jung and Hein-kuhn Oh to participate in 정연두, 오형근 작가 <리얼 디엠지 프로젝트 2013: 보더라인> 그룹전 참여 | KUKJE GALLERY
Yeondoo Jung and Hein-kuhn Oh to participate in 정연두, 오형근 작가 <리얼 디엠지 프로젝트 2013: 보더라인> 그룹전 참여
Yeondoo Jung, The Brotherhood of War – B Camera, 2013, diptych photography, 106 x 144 cm, 106 x 179 cm
Hein-kuhn Oh, Make It Work, the Army Infantry School, 2011, c-print, 92 x 230 cm
전시작가: 히만 청, 함양아, 황세준, 제시 존스, 정연두, 폴 카잔더, 김선경, 구정아, 이주영, 오형근, 파레틴 오렌리, 락스 미디어 콜렉티브, 윤수연, 알프레드 하르트, 김태형
전시장소: DMZ 접경지역 (철의삼각전적지 관광사업소, 철원평화전망대, 월정리역, DMZ 평화문화관 등)
전 시 명: 리얼 디엠지 프로젝트 2013: 보더라인 Real DMZ Project 2013: Borderline
전시기간: 2013년 07월 28일 – 2013년 9월 22일
웹사이트: http://realdmz.org/project/2013/
국제갤러리 정연두, 오형근 작가는 <리얼 디엠지 프로젝트 2013: 보더라인> 그룹전에 참여한다. 2011년에 시작된 본 프로젝트의 올해 전시는 크게 철원 DMZ 접경지역에서 전개되는 전시와 서울 아트선재센터의 전시로 구성된다. <리얼 디엠지 프로젝트 2013: 보더라인>은 분단에 의한 사회의 다양한 경계들을 역사, 정치, 경제, 사회적인 접근을 통해 살펴봄으로써 우리 사회의 유, 무형의 경계(Borderline)들의 의미와 그 경계가 만든 여러 현상에 대해 알아보는 전시이다. 본 전시에서 정연두 작가는 두 개의 사진 액자를 병치하여 ‘영화적 사실성’과 ‘영화 같은 현실’을 서로 교차하여 보여줌으로써 한국의 분단 현실을 새로운 각도에서 조명한다. 오형근 작가는 자아와 전체 사이에서 중간적인 불안한 표정을 지닌 군인들의 모습을 통해 전쟁의 상처가 현재의 우리에게 남긴 경계 지점들을 보여준다.
Kukje Gallery’s represented artists, Yeondoo Jung and Hein-kuhn Oh are participate in the REAL DMZ PROJECT 2013: Borderline. Initiated in 2011, this project is comprised of two exhibitions: one in Cheorwon near the DMZ border and the other in Seoul Artsonje Center. The REAL DMZ PROJECT 2013: Borderline examines borders that have been brought about due to divisions created through historical, political, economic, and social means, thereby drawing attention to the significance of (in)visible borderlines and the subsequent phenomena that they inevitably cause. In this exhibition, Yeondoo Jung’s diptych of two photographs provides simultaneous representations of cinematic truth and cinematic reality. In doing so, Jung reflects on the current state of affairs of a divided Korea. Through the unstable qualities of the military men, who hover between their personal identities and that of their country, Hein-kuhn Oh draws attention to the borderlines that still remain within us as well as wounds and scars caused by the Korean War.
<source: official website>