Candida Höfer, 독일 프랑크푸르트 Städel Museum에서 그룹전 <Photographs Become Pictures: the Becher Class>에 참여


Bibliothèque Nationale de France Paris XIII, 1998, Chromogenic colour print, 155 × 215 cm, Art Collection Deutsche Börse, Courtesy of the artist and Deutsche Börse Photography Foundation

전시작가: Candida Höfer
전시제목: Photographs Become Pictures: the Becher Class
전시기간: 2017년 4월 27일 ㅡ 2017년 8월 13일
전시기관: Städel Museum, 프랑크푸르트, 독일
웹사이트: http://www.staedelmuseum.de/en/exhibitions/photographs-become-pictures

국제갤러리의 칸디다 회퍼는 2017년 4월 27일부터 8월 13일까지 독일 프랑크푸르트에 위치한 슈테델 미술관에서 (Städel Museum) 개최되는 <Photographs Become Pictures: the Becher Class>에 참여한다. 본 전시는 1970년대부터 베른드 베허와 힐라 베허 부부가 20년간 뒤셀도르프 미술대학에 재직하며 길러낸 ‘베허 학파’ 작가들의 작품을 집중적으로 소개한다. 이번 전시에서는 칸디다 회퍼, 토마스 스트루스, 안드레아스 거스키의 작업을 포함한 총 200여 점의 작품이 전시될 예정으로, 베허 부부가 이들의 창작에 끼친 영향을 살펴봄과 동시, 그들의 성장이 오늘날 미술사적으로 어떠한 의미를 지니고 있는지 고찰한다. 칸디다 회퍼는 건축적 체계와 구조에 대한 저항과 공간적 경험을 특유의 방법으로 풀어낸 <Waiting Room in Cologne III (1981)>와 <Bibliothèque Nationale de France Paris XIII (1998)>을 비롯한 다수의 작품들을 전시할 예정이다.

Candida Höfer participates in a group exhibition titled Photographs Become Pictures: the Becher Class at the Städel Museum in Frankfurt am Main, Germany, from April 27 to August 13, 2017. This exhibition is a comprehensive survey on the Becher Class from the Kunstakademie Düsseldorf, which refers to a group of photographers taught by Bernd and Hilla Becher during their twenty-year tenure that began in the 1970s. The 200 photographs on exhibit will examine the influence of the Bechers on their students, which include Candida Höfer, Thomas Struth, and Andreas Gursky, and investigate the art-historical impact of this development up to the very present. Candida Höfer will put on display a wide range of works, from the Waiting Room Cologne III (1981) to the Bibliothèque Nationale de France Paris XIII (1998), that defy architectural hierarchies and structures, and thus communicate the spatial experience in a particular way.


[Source from the Städel Museum website]